Dla studentów I roku studiów posiadających numer PESEL, począwszy od roku akademickiego 2025/2026 zgodnie z zapisem art. 74 ust. 4b ustawy z dnia 20 lipca 2018 r. Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce (tj. Dz. U. z 2024 r. poz. 1571 ze zm.), podstawową formą legitymacji studenckiej jest mLegitymacja dostępna w aplikacji mObywatel. Pobranie mLegitymacji w aplikacji mObywatel jest bezpłatne i będzie możliwe dopiero po złożeniu (akceptacji) ślubowania w systemie USOSweb od 1 października br.
Szczegóły dotyczące ubiegania się o przyznanie mLegitymacji dostępne będą na stronie systemu USOSweb → https://usosweb.uws.edu.pl
Niezależnie od posiadanej mLegitymacji student może ponadto ubiegać się o wydanie Elektronicznej Legitymacji Studenta (klasyczny blankiet ELS), która wydawana będzie na wniosek studenta po potwierdzeniu w dziekanacie chęci otrzymania blankietu oraz wniesieniu opłaty w wysokości 22 zł.
Studenci cudzoziemcy nie posiadający numeru PESEL i dostępu do aplikacji mObywatel otrzymują legitymację wyłącznie w formie elektronicznej karty procesowej (klasyczny blankiet ELS), która jest wydawana na wniosek studenta i po wniesieniu opłaty w wysokości 22 zł.
Zachęcamy do korzystania z nowoczesnych rozwiązań cyfrowych i aktywacji legitymacji w aplikacji mObywatel.
Studentów posiadających dotychczasowe legitymacje w postaci klasycznego blankietu lub mLegitymacji informujemy, że dokument zachowuje ważność do dnia ukończenia studiów (po przedłużeniu w Dziekanacie). Istnieje również możliwość pobrania mLegitymacji po uprzednim złożeniu zlecenia w systemie USOSweb. W tym przypadku podstawową formą legitymacji jest legitymacja ELS w postaci klasycznego blankietu.
Informujemy tegorocznych absolwentów studiów pierwszego stopnia UwS, że ich legitymacje zachowują ważność zgodnie z hologramem. W związku z powyższym osoby ponownie rozpoczynające studia od roku 2025/2026, otrzymują nową legitymację w postaci mLegitymacji i wyłącznie – tylko na wniosek, za opłatą – elektroniczną kartę procesową (klasyczny blankiet ELS).
przez przeniesienie z innej uczelni lub uczelni zagranicznejdostępny cyfrowo | DOC Wniosek o przedłużenie terminu złożenia pracy dyplomowejdostępny cyfrowo | DOC Wniosek o indywidualną organizację studiów (IOS)dostępny cyfrowo | DOC Harmonogram zajęć (IOS)dostępny cyfrowo | DOC Wydanie zaświadczeniadostępny cyfrowo | DOC
Na miejscu znajdujesz się pod opieką Działu ds. Nauki i Współpracy z Zagranicą, International Office, do którego możesz się zwrócić o pomoc w sprawach dotyczących przedmiotów czy organizacji studiów. Na wielu uczelniach działają też organizacje wspierające studentów zagranicznych.
- znajomość języka angielskiego (np. świadectwo maturalne, egzamin FCE)
- pobieranie stypendiów, socjalnego lub naukowego (zaświadczenie z dziekanatu)
- średnia ocen za poprzedni semestr (zaświadczenie z dziekanatu)
- poprzedni pobyt na wymianie (własnoręcznie napisane oświadczenie)
Jeśli decyzja jest pozytywna, przygotowujemy OLA. Przedmioty powinny być równoważne do tych realizowanych na naszej uczelni w danym semestrze i łączna suma ECTS wynosi 30.
Jeśli na miejscu okaże się, że jakiś przedmiot jednak nie jest realizowany, zawsze można dokonać zmian w OLA, jednak muszą być one wprowadzone do systemu i zatwierdzone przez podpis online koordynatora. Jeśli OLA została zatwierdzona przez koordynatora, można już organizować wyjazd.
Skontaktuj się ze mną drogą mailową → Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. lub osobiście na moich konsultacjach.
- Zgłoszenie studenta na wyjazd na studia w ramach programu Erasmus+
- Zgłoszenie studenta na wyjazd na praktykę w ramach programu Erasmus+
- Wykaz uczelni partnerskich w ramach programu Erasmus+
Od tego roku akademickiego na Wydziale Nauk Humanistycznych mamy także dwie „Buddies”, czyli nasze studentki-opiekunki, które zaangażowały się w serdeczną pomoc studentom z zagranicy. Są to Pani Eliza Wielogórska (Filologia) i Pani Kalina Górska (Filologia).
We wtorek 10 października studenci z Turcji i nasze opiekunki Buddies wzięli udział w spotkaniu „Coffee Time - it's better to ask” zorganizowanym przez koordynatora wydziałowego Erasmus+, mgr Ewelinę Chwedczuk. Podczas spotkania można było zadać pytania, które pojawiły się podczas pierwszego tygodnia studiowania na naszej uczelni, a także poinformowania o najbliższych wydarzeniach i organizacji roku akademickiego.
- jakie możliwości mają studenci odnośnie gromadzenia literatury do tematu?
(bazy danych bibliograficzne i pełnotekstowe, otwarte zasoby, zbiory drukowane Biblioteki Głównej) - od czego rozpocząć poszukiwania?
- jak efektywnie wyszukiwać informacje naukowe?
- jak i gdzie znaleźć pełne teksty publikacji?
- na co powinien uważać każdy szukający informacji w Internecie?
Miejsce szkolenia: Biblioteka Główna (czytelnia internetowa)
Terminy szkoleń: wtorki, piątki w godz. 8:00-14:30
Zapisy: grupy studentów można umawiać na → Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Zajęcia są przygotowywane zgodnie z potrzebami studentów, w związku z tym ich realizacja jest możliwa po upływie co najmniej tygodnia od zgłoszenia.