Doskonalenie jakości kształcenia jest rozumiane jako nieustające dążenie do osiągania przez wszystkich odbiorców oferty dydaktycznej możliwie najwyższych wyników kształcenia w zakresie wiedzy, umiejętności i kompetencji społecznych, stosownych do określonych warunków społeczno-ekonomicznych, przy stałym wzmacnianiu potencjału naukowo-dydaktycznego Uniwersytetu w Siedlcach.
Wewnętrzny System Zapewniania Jakości Kształcenia na Wydziale Nauk Humanistycznych jest spójny z Wewnętrznym Systemem Zapewniania Jakości Kształcenia Uniwersytetu zawartym w: Rozwiązania Wewnętrznego Systemu Zapewniania Jakości Kształcenia zakładają wnikliwą analizę procesu kształcenia zmierzającą do zapewnienia wysokiej jego jakości, systematyczną ewaluację tego procesu opartą na zobiektywizowanych zasadach oraz formułowaniu kierunków i sposobów jego realizacji i poprawy.
Wewnętrzny System Zapewniania Jakości Kształcenia na Wydziale Nauk Humanistycznych jest spójny z Wewnętrznym Systemem Zapewniania Jakości Kształcenia Uniwersytetu zawartym w: Rozwiązania Wewnętrznego Systemu Zapewniania Jakości Kształcenia zakładają wnikliwą analizę procesu kształcenia zmierzającą do zapewnienia wysokiej jego jakości, systematyczną ewaluację tego procesu opartą na zobiektywizowanych zasadach oraz formułowaniu kierunków i sposobów jego realizacji i poprawy.
- dr Adriana Pogoda-Kołodziejak – przewodnicząca
- dr Artur Goszczyński – koordynator wydziałowy ds. ankietyzacji
- dr hab. Roman Bobryk
- dr Sofia Kamińska
- dr Ewa Kozak
- dr Marta Krakowiak
- dr Katarzyna Mroczyńska
- dr Arkadiusz Zawadzki
- st. Dawid Gaciąg
- st. Aleksandra Gugała
- mgr Katarzyna Niedziałek – sekretarz
Na podstawie Uchwały nr 133/2023 Senatu Uniwersytetu w Siedlcach z dnia 24 maja 2023 roku oraz Zarządzenia Nr 22/2024 Rektora UwS z dnia 25 marca 2024 r., Zespół ds. jakości kształcenia podejmuje działania zmierzające do zapewnienia wysokiej jakości procesu dydaktycznego wynikające z obowiązujących i wdrażanych procedur ogólnouczelnianych, rekomendacji interesariuszy procesu kształcenia oraz analiz własnych, dokonuje oceny jakości procesu dydaktycznego w odniesieniu do prowadzonych na Wydziale kierunków studiów, studiów podyplomowych i kursów doszkalających oraz rekomenduje wdrażanie działań naprawczych i doskonalących.
Do kompetencji zespołu należy:
Do kompetencji zespołu należy:
- wdrażanie procedur i rekomendacji w zakresie kształtowania jakości procesu dydaktycznego określonych przez Senat i/lub Rektora Uczelni;
- opiniowanie propozycji nowych rozwiązań w zakresie doskonalenia jakości kształcenia zgłaszanych przez wewnętrznych i zewnętrznych interesariuszy procesu kształcenia;
- nadzorowanie zmian w programach studiów, programach studiów podyplomowych i kursów doszkalających wprowadzanych w związku z ich dostosowaniem do wytycznych określonych przez Senat i/lub Rektora Uczelni;
- opiniowanie projektowanych programów studiów, programów studiów podyplomowych i kursów doszkalających w zakresie ich zgodności z wymogami określonymi przez ministra właściwego do spraw szkolnictwa wyższego i nauki, Senat i Rektora Uczelni oraz z potrzebami zgłaszanymi przez przedstawicieli rynku pracy;
- opiniowanie zmian w programach studiów, programach studiów podyplomowych i kursów doszkalających wprowadzanych na wniosek dyrektora instytutu odpowiadającego za prowadzenie kierunku studiów;
- monitorowanie stopnia osiągania efektów uczenia się przyjętych dla poszczególnych kierunków i poziomów kształcenia;
- monitorowanie organizacji i przebiegu studenckich praktyk zawodowych;
- monitorowanie unowocześniania infrastruktury i zasobów edukacyjnych oraz dostosowywania ich do potrzeb osób z niepełnosprawnościami;
- monitorowanie procesu dyplomowania;
- monitorowanie obsady kadrowej zajęć dydaktycznych;
- koordynowanie studenckich badań ankietowych w zakresie jakości zajęć dydaktycznych;
- sporządzanie sprawozdań z hospitacji zajęć dydaktycznych;
- monitorowanie stwarzania możliwości rozwoju umiędzynarodowienia procesu kształcenia;
- monitorowanie publicznego dostępu do informacji związanych z procesem kształcenia;
- analiza występujących w toku studiów problemów dydaktycznych;
- monitorowanie jakości obsługi administracyjnej studentów, doktorantów i słuchaczy studiów podyplomowych i kursów doszkalających;
- monitorowanie losów zawodowych absolwentów oraz opinii pracodawców w zakresie przygotowania absolwentów do pracy zawodowej;
- monitorowanie organizacji zajęć dydaktycznych (harmonogramów zjazdów na studiach niestacjonarnych i studiach podyplomowych oraz rozkładów zajęć dydaktycznych);
- ocena infrastruktury dydaktycznej;
- ocena systemu komunikowania ze studentami, słuchaczami studiów podyplomowych i kursów doszkalających, kandydatami i absolwentami;
- opracowywanie rekomendacji w zakresie doskonalenia procesu jakości kształcenia;
- sporządzanie sprawozdań rocznych z działalności zespołu;
- współuczestnictwo w opracowywaniu rocznego raportu z funkcjonowania wewnętrznego systemu zapewniania jakości kształcenia na Wydziale Nauk Humanistycznych.
Protokół z analizy i oceny weryfikacji efektów uczenia się w odniesieniu do prac zaliczeniowych, projektowych i egzaminacyjnych Protokół z analizy sylabusów Protokół z posiedzenia zespołu ds. oceny efektów uczenia się z analizy sylabusów Protokół z egzaminu przeprowadzanego w formie ustnej Protokół z analizy sylabusów w Szkole Doktorskiej Protokół zbiorczy koordynatora dyscypliny z analizy sylabusów w Szkole Doktorskiej
Raport nauczyciela akademickiego – koordynatora przedmiotu/modułu kształcenia z weryfikacji i stopnia osiągnięcia przyjętych dla przedmiotu/modułu efektów uczenia się Raport nauczyciela akademickiego – koordynatora przedmiotu/modułu kształcenia ogólnouczelnia-nego i wydziałowego z weryfikacji i stopnia osiągnięcia przyjętych dla przedmiotu/modułu efektów uczenia się Raport dyrektora instytutu z osiągnięcia efektów uczenia się na kierunku studiów Raport z podsumowania wyników oceny weryfikacji efektów uczenia się w odniesieniu do prac zaliczeniowych, projektowych i egzaminacyjnych Raport z weryfikacji i stopnia osiągnięcia przyjętych dla zajęć/modułu efektów uczenia się w Szkole Doktorskiej Raport Dyrektora Szkoły Doktorskiej z osiągnięcia efektów uczenia się w Szkole Doktorskiej
Raport samooceny kierunku Filologia Polska Raport samooceny kierunku Logopedia z audiologią Raport z funkcjonowania systemu jakości kształcenia na Wydziale Nauk Humanistycznych w roku akademickim 2022/2023 Raport z funkcjonowania systemu jakości kształcenia na Wydziale Nauk Humanistycznych w roku akademickim 2023/2024