WYDZIAŁ NAUK HUMANISTYCZNYCH

Uniwersytet w Siedlcach


Informacja o systemie
Doskonalenie jakości kształcenia jest rozumiane jako nieustające dążenie do osiągania przez wszystkich odbiorców oferty dydaktycznej możliwie najwyższych wyników kształcenia w zakresie wiedzy, umiejętności i kompetencji społecznych, stosownych do określonych warunków społeczno-ekonomicznych, przy stałym wzmacnianiu potencjału naukowo-dydaktycznego Uniwersytetu w Siedlcach.
Wewnętrzny System Zapewniania Jakości Kształcenia na Wydziale Nauk Humanistycznych jest spójny z Wewnętrznym Systemem Zapewniania Jakości Kształcenia Uniwersytetu zawartym w: Rozwiązania Wewnętrznego Systemu Zapewniania Jakości Kształcenia zakładają wnikliwą analizę procesu kształcenia zmierzającą do zapewnienia wysokiej jego jakości, systematyczną ewaluację tego procesu opartą na zobiektywizowanych zasadach oraz formułowaniu kierunków i sposobów jego realizacji i poprawy.
Członkowie Zespołu ds. jakości kształcenia na Wydziale Nauk Humanistycznych
  • dr Adriana Pogoda-Kołodziejak – przewodnicząca
  • dr Artur Goszczyński – koordynator wydziałowy ds. ankietyzacji
  • dr hab. Roman Bobryk
  • dr Sofia Kamińska
  • dr Ewa Kozak
  • dr Marta Krakowiak
  • dr Katarzyna Mroczyńska
  • dr Arkadiusz Zawadzki
  • st. Dawid Gaciąg
  • st. Aleksandra Gugała
  • mgr Katarzyna Niedziałek – sekretarz
Zakres kompetencji Zespołu ds. jakości ształcenia
Na podstawie Uchwały nr 133/2023 Senatu Uniwersytetu w Siedlcach z dnia 24 maja 2023 roku oraz Zarządzenia Nr 22/2024 Rektora UwS z dnia 25 marca 2024 r., Zespół ds. jakości kształcenia podejmuje działania zmierzające do zapewnienia wysokiej jakości procesu dydaktycznego wynikające z obowiązujących i wdrażanych procedur ogólnouczelnianych, rekomendacji interesariuszy procesu kształcenia oraz analiz własnych, dokonuje oceny jakości procesu dydaktycznego w odniesieniu do prowadzonych na Wydziale kierunków studiów, studiów podyplomowych i kursów doszkalających oraz rekomenduje wdrażanie działań naprawczych i doskonalących.
Do kompetencji zespołu należy:
  1. wdrażanie procedur i rekomendacji w zakresie kształtowania jakości procesu dydakty­cznego określonych przez Senat i/lub Rektora Uczelni;
  2. opiniowanie propozycji nowych rozwiązań w zakresie doskonalenia jakości kształcenia zgłaszanych przez wewnętrznych i zewnętrznych interesariuszy procesu kształcenia;
  3. nadzorowanie zmian w programach studiów, programach studiów podyplomowych i kursów doszkalających wprowadzanych w związku z ich dostosowaniem do wytycznych określonych przez Senat i/lub Rektora Uczelni;
  4. opiniowanie projektowanych programów studiów, programów studiów podyplomowych i kursów doszkalających w zakresie ich zgodności z wymogami określonymi przez ministra właściwego do spraw szkolnictwa wyższego i nauki, Senat i Rektora Uczelni oraz z potrze­bami zgłaszanymi przez przedstawicieli rynku pracy;
  5. opiniowanie zmian w programach studiów, programach studiów podyplomowych i kursów doszkalających wprowadzanych na wniosek dyrektora instytutu odpowiada­jącego za prowadzenie kierunku studiów;
  6. monitorowanie stopnia osiągania efektów uczenia się przyjętych dla poszczególnych kierunków i poziomów kształcenia;
  7. monitorowanie organizacji i przebiegu studenckich praktyk zawodowych;
  8. monitorowanie unowocześniania infrastruktury i zasobów edukacyjnych oraz dostoso­wywania ich do potrzeb osób z niepełnosprawnościami;
  9. monitorowanie procesu dyplomowania;
  10. monitorowanie obsady kadrowej zajęć dydaktycznych;
  11. koordynowanie studenckich badań ankietowych w zakresie jakości zajęć dydaktycznych;
  12. sporządzanie sprawozdań z hospitacji zajęć dydaktycznych;
  13. monitorowanie stwarzania możliwości rozwoju umiędzynarodowienia procesu kształcenia;
  14. monitorowanie publicznego dostępu do informacji związanych z procesem kształcenia;
  15. analiza występujących w toku studiów problemów dydaktycznych;
  16. monitorowanie jakości obsługi administracyjnej studentów, doktorantów i słuchaczy studiów podyplomowych i kursów doszkalających;
  17. monitorowanie losów zawodowych absolwentów oraz opinii pracodawców w zakresie przygotowania absolwentów do pracy zawodowej;
  18. monitorowanie organizacji zajęć dydaktycznych (harmonogramów zjazdów na studiach niestacjonarnych i studiach podyplomowych oraz rozkładów zajęć dydaktycznych);
  19. ocena infrastruktury dydaktycznej;
  20. ocena systemu komunikowania ze studentami, słuchaczami studiów podyplomowych i kursów doszkalających, kandydatami i absolwentami;
  21. opracowywanie rekomendacji w zakresie doskonalenia procesu jakości kształcenia;
  22. sporządzanie sprawozdań rocznych z działalności zespołu;
  23. współuczestnictwo w opracowywaniu rocznego raportu z funkcjonowania wewnętrznego systemu zapewniania jakości kształcenia na Wydziale Nauk Humanistycznych.
Protokoły Raporty Załączniki raport | ikonaRaporty samooceny kierunków studiów i funkcjonowania systemu jakości kształcenia