WYDZIAŁ NAUK HUMANISTYCZNYCH

Uniwersytet w Siedlcach


Doskonalenie jakości kształcenia jest rozumiane jako nieustające dążenie do osiągania przez wszystkich odbiorców oferty dydaktycznej możliwie najwyższych wyników kształcenia w zakresie wiedzy, umiejętności i kompetencji społecznych, stosownych do określonych warunków społeczno-ekonomicznych, przy stałym wzmacnianiu potencjału naukowo-dydaktycznego Uniwersytetu w Siedlcach.
Wewnętrzny System Zapewniania i Doskonalenia Jakości Kształcenia na Wydziale Nauk Humanistycznych jest spójny z Wewnętrznym Systemem Zapewniania Jakości Kształcenia Uniwersytetu zawartym w: Rozwiązania Wewnętrznego Systemu Zapewniania i Doskonalenia Jakości Kształcenia zakładają wnikliwą analizę procesu kształcenia zmierzającą do zapewnienia wysokiej jego jakości, systematyczną ewaluację tego procesu opartą na zobiektywizowanych zasadach oraz formułowaniu kierunków i sposobów jego realizacji i poprawy.
1. dr Adriana Pogoda-Kołodziejak – przewodnicząca
2. mgr Aleksandra Rykała – koordynator badań ankietowych
3. dr hab. Sergiusz Leończyk
4. dr Ewa Kozak
5. dr Agnieszka Mazek
6. dr Rafał Roguski
7. dr Robert Szymani
8. mgr Katarzyna Niedziałek
9. Aleksandra Gugała – przedstawiciel studentów
10. Emil Pogonowski – przedstawiciel studentów
Zespół ds. jakości kształcenia podejmuje działania zmierzające do zapewnienia wysokiej jakości procesu dydaktycznego wynikające z obowiązujących i wdrażanych procedur ogólnouczelnianych, rekomendacji interesariuszy procesu kształcenia oraz analiz własnych, dokonuje oceny jakości procesu dydaktycznego w odniesieniu do prowadzonych na Wydziale kierunków studiów, studiów podyplomowych i kursów doszkalających oraz rekomenduje wdrażanie działań naprawczych i doskonalących.
Do kompetencji zespołu należy:
  • wdrażanie procedur i rekomendacji w zakresie kształtowania jakości procesu dydaktycznego określonych przez Senat i/lub Rektora Uczelni;
  • opiniowanie propozycji nowych rozwiązań w zakresie doskonalenia jakości kształcenia zgłaszanych przez wewnętrznych i zewnętrznych interesariuszy procesu kształcenia;
  • nadzorowanie zmian w programach studiów, programach studiów podyplomowych i kursów doszkalających wprowadzanych w związku z ich dostosowaniem do wytycznych określonych przez Senat i/lub Rektora Uczelni;
  • opiniowanie projektowanych programów studiów, programów studiów podyplomowych i kursów doszkalających w zakresie ich zgodności z wymogami określonymi przez ministra właściwego do spraw szkolnictwa wyższego i nauki, Senat i Rektora Uczelni oraz z potrzebami zgłaszanymi przez przedstawicieli rynku pracy;
  • opiniowanie zmian w programach studiów, programach studiów podyplomowych i kursów doszkalających wprowadzanych na wniosek dyrektora instytutu odpowiadającego za prowadzenie kierunku studiów;
  • monitorowanie stopnia osiągania efektów uczenia się przyjętych dla poszczególnych kierunków i poziomów kształcenia;
  • monitorowanie organizacji i przebiegu studenckich praktyk zawodowych;
  • monitorowanie procesu dyplomowania;
  • monitorowanie obsady kadrowej zajęć dydaktycznych;
  • koordynowanie studenckich badań ankietowych w zakresie jakości zajęć dydaktycznych;
  • sporządzanie sprawozdań z hospitacji zajęć dydaktycznych;
  • analiza występujących w toku studiów problemów dydaktycznych;
  • monitorowanie jakości obsługi administracyjnej studentów, doktorantów i słuchaczy studiów podyplomowych i kursów doszkalających;
  • monitorowanie losów zawodowych absolwentów oraz opinii pracodawców w zakresie przygotowania absolwentów do pracy zawodowej;
  • monitorowanie organizacji zajęć dydaktycznych (harmonogramów zjazdów na studiach niestacjonarnych i studiach podyplomowych oraz rozkładów zajęć dydaktycznych);
  • ocena infrastruktury dydaktycznej;
  • ocena systemu komunikowania ze studentami, słuchaczami studiów podyplomowych i kursów doszkalających, kandydatami i absolwentami;
  • opracowywanie rekomendacji w zakresie doskonalenia procesu jakości kształcenia;
  • sporządzanie sprawozdań rocznych z działalności zespołu;
  • współuczestnictwo w opracowywaniu rocznego raportu z funkcjonowania wewnętrznego systemu zapewniania jakości kształcenia na Wydziale Nauk Humanistycznych.